Dag 1 - Reisverslag uit Pec pod Sněžkou, Tsjechische Republiek van Erinn Zwart - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Pec pod Sněžkou, Tsjechische Republiek van Erinn Zwart - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Erinn de Zwart

Blijf op de hoogte en volg Erinn

12 Oktober 2015 | Tsjechische Republiek, Pec pod Sněžkou

Zondag om 18.30 moesten we verzamelen bij onze school, Bonaventuracollege. Ik werd weggebracht door Pelle en mijn moeder. Daar aangekomen kwamen langzamerhand vriendinnen van mij aan, de bus ging open, koffers moesten in de bus, ID laten zien, plekje kiezen en om 19.00 zaten we allemaal in de bus. Ik zat naast Amber. Het eerste uurtje was iedereen nog aan het eten, praten, de muziek stond op, maar al gauw werd iedereen rustiger en waren er nog zachtjes gesprekken. Bij de eerste stop net over de grens in Duitsland werd er van chauffeur gewisseld en mochten we snel even plassen. Met 80 leerlingen gaat dat toch niet zo snel als gedacht en na een half uur zaten we weer in de bus. Het was nu al donker en iedereen viel in slaap of had nog zachtjes gesprekken. Ik lag in mijn eentje op twee stoelen dus ik kon prima slapen. Om de 2,5 uur hadden we een stop en gingen we er even uit. Toen ik rond 6 uur wakker werd keek ik uit op bergen en grote groene vlaktes. Het eerste wat ik dacht was, 'Houffalize!' Het leek ontzettend op de Ardennen en het eerste wat ik deed was Pelle en mijn ouders appen dat het op Houffalize leek. Ik had mijn eerste bundel alweer gekocht. Langzaam werd iedereen wakker en de buschauffeur bracht ons via een omweg en ietwat te laat bij ons hotel in Pec Pod Sněžkou. Daar stond de andere bus al te wachten. Ik ging met Fleur op de kamer en we mochten als een van de eerste naar onze kamer. 2 fijne bedden, een badkamer, een erg groot raam waar we in konden zitten en super mooi uitzicht. Later kwamen we erachter dat onze buren Linde en Kiki waren en we ook nog een deur in het midden van onze kamer hadden die naar hun kamer ging. We hadden maar heel even en toen gingen we alweer rodelen en tokkelen. Ik vond het rodelen heel erg leuk maar ik was te laat voor het tokkelen. Die middag hadden we nog vrije tijd en waren we gezellig op de kamer met Kiki, Linde, Fleur en ik. In de avond gingen we met z'n vieren eten en daarna gingen we eigenlijk best vroeg slapen, want de volgende dag moesten we een lange tocht maken.
Erinn

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 6858

Voorgaande reizen:

20 December 2015 - 22 December 2015

Antwerpen

11 Oktober 2015 - 16 Oktober 2015

Profielreis naar Pec Pod Sněžkou & Praag

03 Augustus 2015 - 10 Augustus 2015

Mallorca, (Cala d'or)

24 April 2015 - 01 Mei 2015

Sardinië, (Villacidro, Gonnosfanadiga)

23 Oktober 2014 - 26 Oktober 2014

Parijs

10 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Ardennen, Houffalize

26 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Sicilië

07 Maart 2014 - 09 Maart 2014

Met de boot naar New Castle

14 December 2013 - 14 December 2013

Keulen Kerstmarkt

29 November 2013 - 01 December 2013

Ardennen, Houffalize (1)

Landen bezocht: