Op weg naar Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Erinn Zwart - WaarBenJij.nu Op weg naar Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Erinn Zwart - WaarBenJij.nu

Op weg naar Praag

Door: Erinn de Zwart

Blijf op de hoogte en volg Erinn

14 Oktober 2015 | Tsjechische Republiek, Praag

Dag 3, we gaan naar Praag. De wekker ging om 7.30 en ik zei: We moeten opstaan! Waarop mijn kamergenoot weigerde te antwoorden en bleef liggen. Uiteindelijk pakten we onze koffers en gingen we naar de eetzaal om te ontbijten. Die ochtend ging heel snel en om 9.00 zaten we in de bus richting Praag. Onderweg zouden we nog stoppen bij een oud concentratiekamp om daar een rondleiding te krijgen. Ho maar, dat gebeurde niet. Het was niet goed geregeld en ging niet door. Op dat moment voelde een jongen uit mijn klas zich niet goed en hij moest daarbij geholpen worden. Het was wel ernstig wat er toen gebeurde. Na een tijd was dat weer beter en konden we richting Praag! Het laatste stukje ging sneller dan verwacht. We stapten uit en pakten onze koffers en daar stonden we dan. 80 leerlingen in een ontzettend gekke, drukke maar mooie stad. Het was heel anders dan ik had verwacht. We liepen naar ons hotel en toen we er in mochten bleek dat we met 8 op een kamer mochten. Aangezien onze vriendinnengroep een beetje raar was deze week gingen Linde Fleur en ik met nog een paar meisjes waar we normaal niet veel mee omgaan. Maar het was heel gezellig! We gingen de stad in en in de avond hadden we een 'black theatre' waar een soort lichtshow was. In de avond was het een en al chaos met drank en mensen die uit het hotel gingen. De leraren stonden de hele nacht op de overloop. 'S ochtends was het spullen pakken en daarna mochten we nog de stad in. We zijn de hele dag in Praag wezen rondlopen en daarna gingen we als afsluiter in een restaurant avondeten. Hierna gingen we naar de bus en was het tijd voor de terugreis.
Ik heb deze eigenlijk niet echt meegemaakt. Ik sliep als een roosje en op vrijdagochtend kwamen we aan bij onze school.
Erinn

Actief sinds 25 Okt. 2015